مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 11:352020-08-25سياسي

«قدیمی ترین نسخه های خطی مرتبط با عاشورا» رونمایی شد


هم زمان با ایام محرم، تاسوعا و عاشورا حسینی، «قدیمی ترین نسخه های خطی مرتبط با عاشورا، موجود در گنجینه رضوی» در شصت و دومین برنامه «سه شنبه های فرهنگی آستان قدس رضوی» به صورت غیرحضوری در فضای مجازی رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، دبیر رونمایی از آثار نفیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی پیرامون آثار رونمایی شده در این دوره از برنامه سه شنبه های فرهنگی گفت: در گنجینه رضوی تعداد 123 نسخه خطی با موضوع کربلا و عاشورا، با عناوین زیارت، وقایع، مجالس عاشورا و نیز مرثیه و سوگنامه کربلا وجود دارد که برخی از قدیمی ترین و نفیس ترین آن ها برای استفاده محققان و دانش پژوهان معرفی می شود.

مهدی قیصری نیک، المزار شیخ مفید که یکی از نسخه های بسیار ارزشمند و قدیمی که از نظر قدمت و تاریخ کتابت، قدیمی ترین نسخه خطی ایران است را یکی از آثاری عنوان کرد که در این برنامه به پژوهشگران معرفی شده است.

وی افزود: این اثر به خط نسخ 15 سطری در آخر محرم 957 هجری قمری و در 77 برگ کتابت شده است.

روضه الشهداء ملاحسین کاشفی، دیگر اثر مورد رونمایی در این برنامه بود که وی بدان اشاره و بیان کرد: این اثر به خط نستعلیق خوش 18 سطری توسط گلشنی کاشانی در ربیع الاول 967 هجری قمری در 236 برگ کتابت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قدیمی ترین نسخه های خطی مرتبط با عاشورا» رونمایی شد

«قدیمی ترین نسخه های خطی مرتبط با عاشورا» رونمایی شد