مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 09:202020-08-25سياسي

برگزاری آیین گل مالی محرم ممنوع شد


محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامت مردم، برگزاری آیین سنتی گل مالی روزهای تاسوعا و عاشورا در استان لرستان ممنوع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سنت گل مالی به عنوان میراث معنوی مردم لرستان، اوج غم و اندوه این دیار را در روز تاسوعا وعاشورای حسینی به نمایش می‌گذارد، سنتی که از دیرباز مردم این خطه برای از دست دادن عزیزان خود به آن عمل می‌کرده اند.

هر ساله آیین‌های گل مالی و چمرانه‌ همزمان با عاشورای حسینی در خرم آباد برگزار می‌شود و مردم این شهر اوج عزای خود در شهادت امام حسین (ع) را با اجرای این آیین‌ها به نمایش می‌گذارند.

علاوه بر بررسی پروتکل‌های ستاد ملی مدیریت کرونا در ماه محرم، مصوبات استانی نیز انجام شده و به‌هیات‌های عزاداری و مذهبی ابلاغ خواهد شد.

بر این اساس محرم 99 پیاده روی و دسته روی‌هیات‌ها برگزار نمی‌شود و آیین عزاداری باید در مکان‌های ثابت، با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی ‌و رعایت پروتکل‌ها باشد.

همچنین استفاده از ماسک درهیات‌های عزاداری را الزامی روضه‌های خانگی متداول نیز ممنوع است و با توجه به شعارهر منزل یک حسینیه مردم در خانه‌های خود عزاداری کرده و از تجمع افرادی در یک منزل پرهیز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری آیین گل مالی محرم ممنوع شد

برگزاری آیین گل مالی محرم ممنوع شد