مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 شهریور 1399 ساعت 13:052020-08-24سياسي

معاون رییس جمهور از طرح شتابگر ملی در استان قزوین بازدید کرد


محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه از طرح بزرگ شتابگر ملی یا «چشمه نور» در استان قزوین بازدید کرد.

- قزوین- محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه از طرح بزرگ شتابگر ملی یا چشمه نور در استان قزوین بازدید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه ظهر دوشنبه به همراه هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، فاطمه محمدبیگی و لطف الله سیاهکلی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از طرح شتابگر ملی در استان قزوین بازدید کرد.

طرح شتابگر ملی به عنوان یکی از بزرگ ترین طرح های علمی کشور در مجموعه ای به نام چشمه نور در شمال شهر قزوین در حال اجراست.

شتابگر ملی به عنوان یک آزمایشگاه بزرگ علمی با تمرکز بر روی پرتوهای سیکلوترون (پرتوهای نوری بسیار درخشنده) راه را برای اجرای تحقیقات در رشته های مختلف هموار می سازد و حوزه های مختلف پزشکی، فیزیک، شیمی، الکترونیک، کشاورزی، داروسازی و صنعت در طرح شتابگر ملی توسعه می یابند.

متخصصان و دانشمندان، پروژه چشمه نور ایران را یک شتابگر سنکروترون با انرژی 3GeV، جریان 400mA و گسیلندگی 0.

47nmrad معرفی می کنند که محیط حلقه انبارش 528m بوده و انتظار می رود که ساخت ماشین آن تا سال 2025 در شهر قزوین به پایان برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون رییس جمهور از طرح شتابگر ملی در استان قزوین بازدید کرد

معاون رییس جمهور از طرح شتابگر ملی در استان قزوین بازدید کرد