مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 شهریور 1399 ساعت 11:452020-08-23اجتماعي

وقف فرهنگی در زنجان


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه وقف کتاب در فرهنگ دینی و ملی ما سابقه دیرینه ای دارد، گفت: هر فردی با وقف یک جلد کتاب می تواند اسم خود را به عنوان واقف ثبت کند و آثار و برکات وقف را برای خود همراه داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، یک مولف خیراندیش 18 هزار جلد کتاب از جمله 100 نسخه خطی 500 ساله را برای استفاده اهالی تحقیق و پژوهش اعم از طلاب و دانشجویان، وقف کتابخانه مدرسه علمیه سطح عالی سید زنجان کرد.

قدمت برخی از موقوفات به بیش از 800 سال می رسد، در استان زنجان نیز موقوفات بسیاری وجود دارد که در هرکدام از آنها به نیات خاصی هبه شده است.

یکی از واقفین خیراندیش زنجانی 18 هزار جلد کتاب را برای کتابخانه مدرسه علمیه سطح عالی سید زنجان وقف کرده که شامل موضوعاتی از قبیل فقه، اصول، تاریخ و ادبیات است که بیش از 100 جلد از کتاب های وقف شده از سوی این واقف نیک اندیش، نسخه خطی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در این باره گفت: در استان زنجان بیش از 2 هزار و 800 موقوفه وجود دارد که در حوزه های مختلف وقف شده است.

حجت الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه تلاش اوقاف ایجاد وقف جدید در بخش های مختلف بوده است، افزود: طبق آمار بیشتر وقف های صورت گرفته در استان زنجان در حوزه کمک به نیازمندان، در بحث زمین و ائمه اطهار و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف فرهنگی در زنجان

وقف فرهنگی در زنجان