مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 شهریور 1399 ساعت 06:452020-08-22سياسي

هیئت و اقتضائات اجتماعی شعر/چالش سکولار شدن و سیاست زدگی


شاعر چگونه باید شعری آیینی بگوید که نه به سکولارسازی شعر و هیئت ها خدمت کند، و در عین حال، به سیاست زدگی و جناحی بازی نیفتد.

این محور پرونده «هیئت و اقتضائات اجتماعی شعر» در محرم 99 است.

- شاعر چگونه باید شعری آیینی بگوید که نه به سکولارسازی شعر و هیئت ها خدمت کند، و در عین حال، به سیاست زدگی و جناحی بازی نیفتد.

این محور پرونده هیئت و اقتضائات اجتماعی شعر در محرم 99 است.

خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ: شعر فارسی هیچگاه به تمامی از کارکرد معرفتی، اجتماعی و سیاسی خود غافل نبوده است، هر چند در دوره هایی این کارکردها به دلیل عواملی بیرون از خود شعر به حاشیه رانده شده اند، اما تاریخ ادبیات فارسی عمدتاً گواه نوعی هم پیوندی میان شعر شاعران ایرانی و کارکردهای معرفتی، اخلاقی و اجتماعی است؛ بویژه این پیوند زمانی برجسته تر جلوه کرده است که ادبیات در راستا و جهت خدمت به نوعی از آرمان درآمده و اهدافی را مبتنی بر نظامی از ارزش ها پیگیری کرده است؛ در این دوره ها شعر فارسی بیشتر از هر زمانی بر نقش و کارکرد اخلاقی، سیاسی و اجتماعی خویش واقف بوده و همین وقوف بوده که ماهیت شعر فارسی را تعین بخشیده است.

حالا بر مبنای این پس زمینه، ادبیات یا شعر آیینی که در سال های اخیر عنوان های مختلفی هم پیدا کرده است، چه کارکرد معرفتی، اخلاقی و اجتماعی ای دارد؟ این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیئت و اقتضائات اجتماعی شعر/چالش سکولار شدن و سیاست زدگی

هیئت و اقتضائات اجتماعی شعر/چالش سکولار شدن و سیاست زدگی