مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 مرداد 1399 ساعت 02:352020-08-20سياسي

علم بندی سنتی فوشازده امسال تلفیقی از شور حسینی و دستورالعمل های بهداشتی


مراسم علم بندی فوشازده یکی از مهم ترین مراسمات در ماه محرم که ثبت ملی هم شده و بر اساس مدارک موجود سابقه 200 ساله داشته و نسل به نسل چرخیده است و هرسال باشکوه تر از سال گذشته برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، این شهرستان به برکت وجود حرم مطهر سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) چهارمین شهر مذهبی کشور و اولین شهر مذهبی گیلان است که در ماه محرم به وابسته همین ویژگی دارای مراسمات سنتی خوبی ازجمله علم بندی، کرنی زنی، هیئت گردانی، مراسم سنتی آتش زدن خیمه، مجمع گردانی و علم واچینی است که گردشگران و مسافران بسیاری را در این ماه جذب این شهرستان می کند.

یکی از مهم ترین مراسمات در ماه محرم که ثبت ملی هم شده مراسم علم بندی در روستای فوشازده آستانه اشرفیه است که بر اساس مدارک موجود سابقه 200 ساله داشته و نسل به نسل چرخیده و هرسال باشکوه تر از سال گذشته برگزار می شود.

  وقتی وارد روستای فوشازده شدم حال و هوای خاصی در روستا حاکم بود و تمامی جوانان به رسم اجداد خود روستا را سیاه پوش کرده و بقعه آقا سید حمید را آماده برگزاری مراسم علم بندی آن هم به صورت رعایت پروتکل های بهداشتی می کردند.

هر چه بیشتر به شروع مراسم نزدیک تر می شدیم بر تعداد جمعیت حاضر افزوده می شد ولی در بین این جمعیت دیگر خبری از بانوان نبود زیرابه علت شیوع کرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علم بندی سنتی فوشازده امسال تلفیقی از شور حسینی و دستورالعمل های بهداشتی

علم بندی سنتی فوشازده امسال تلفیقی از شور حسینی و دستورالعمل های بهداشتی