مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 مرداد 1399 ساعت 12:252020-08-20پزشكي

ارتباط میان مصرف مواد افیونی و ناشنوایی


محققان دانشگاه راتگرز آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند مصرف مواد افیونی به ویژه در دوزهای بالا می تواند باعث ناشنوایی شود.

- محققان "دانشگاه راتگرز" آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند مصرف مواد افیونی به ویژه در دوزهای بالا می تواند باعث ناشنوایی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مواد افیونی(Opioid) به مجموعه ترکیبات شیمیایی طبیعی و صنعتی مُسکن شبیه به مرفین گفته می شود که در سیناپس گیرندهای عصبی اپیویید را تحریک می کنند.

در این مطالعه که در مجله Medical Toxicology منتشر شد.

محققان، پرونده های مرکز کنترل سموم نیوجرسی را از سال 1999 تا 2018 بررسی کردند تا ارتباط بین مصرف مواد افیونی و ناشنوایی را مشخص کنند.

طی این مطالعه محققان 41 نفر را که مواد افیونی مصرف می کردند مورد بررسی قرار دادند و دریافتند این افراد بعد از مدتی دچار کاهش شنوایی یا ناشنوایی شده اند و علاوه بر آن برخی دچار وزوز گوش نیز شده بودند که این موضوع احتمالاً ناشی از سمیت این مواد بر روی گوش بود.

وزوز گوش به عنوان درکی از یک صوت فاقد معنی، در یک گوش یا در هر دو گوش یا در سر، بدون حضور منبع صوتی خارجی است که اغلب به شکل های مختلف مثل صدای زنگ، خش خش، زمزمه، غرش، همهمه، تق تق، صدای سوت مانند و یا صدای تپش قلب تعریف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط میان مصرف مواد افیونی و ناشنوایی

ارتباط میان مصرف مواد افیونی و ناشنوایی