مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 09:352020-08-19اقتصادي

حمایت فائو از ایران در زمینه تقویت نظام های ملی هشدار زودهنگام خشکسالی


فائو ضمن حمایت از ایجاد یک نظام کشوری پایش خشکسالی در ایران، به تقویت توان نهادهای ایرانی در زمینه تشخیص دقیق تر دوره های تنش آبی و پیش بینی عملکرد محصولات در حوضه آبریز دریاچه ارومیه کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد با برگزاری یک کارگاه سه روزه برای کارشناسان ایرانی، دانش عملیاتی و مهارت های مورد نیاز برای ایجاد سامانه کشوری شاخص تنش کشاورزی را در اختیار متخصصان ایرانی قرار داد.

سامانه شاخص تنش کشاورزی، نظامی طراحی شده  توسط فائو و به منظور کمک به کشورها در زمینه پایش خشکسالی کشاورزی و مدیریت ریسک های آن و بخشی از نظام اطلاعات و هشدار زودهنگام جهانی در زمینه غذا و کشاورزی است.

این سامانه از داده های ماهواره ای برای تشخیص نواحی کشاورزی که در آن ها محصولات زراعی می توانند تحت تأثیر خشکسالی قرار بگیرند، استفاده می کند و در نتیجه به کشورها برای تقویت نظام های پایش و هشدار زودهنگام خشکسالی کشاورزی کمک می کند.

به گفته اسکار روخاس، کارشناس منابع طبیعی و هواشناسی کشاورزی فائو که هدایت این کارگاه سه روزه برای کارشناسان ایرانی را برعهده داشت، سامانه شاخص تنش کشاورزی، می تواند نواحی  اختصاص یافته به محصولات زارعی مختلف را طی دوره های رشد محصولات پایش کرده و ضمن تشخیص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت فائو از ایران در زمینه تقویت نظام های ملی هشدار زودهنگام خشکسالی

حمایت فائو از ایران در زمینه تقویت نظام های ملی هشدار زودهنگام خشکسالی