مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 10:052020-08-18سياسي

علت نامعلوم دوده نشسته بر میوه های سردرختی باغ های «بیاج» اسدآباد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد گفت: علت دوده نشسته بر میوه های سردرختی بخشی از باغ های روستاس بیاج تا بررسی دقیق کارشناسی و علمی فعلا مشخص نیست.

- علت نامعلوم دوده نشسته بر میوه های سردرختی باغ های بیاج اسدآباد ایسنا/همدان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد گفت: روستای بیاج دارای 150 هکتار باغ میوه از جمله هلو و شلیل بوده که نشستن گردوغبار و دوده سیاه رنگ بر روی بخشی از میوه های سردرختی افت محصول و متضرر شدن باغداران این روستا را موجب شده است.

حمزه عبدکوند سه شنبه 28 مردادماه در کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسدآباد، افزود: علت دوده نشسته بر میوه های سردرختی بخشی از باغ های بیاج تا بررسی دقیق کارشناسی و علمی فعلا مشخص نیست.

وی یادآور شد:حدود 30 تا 40 هکتار از باغات بیاج نزدیک به کارخانه کنستانتره بهمن دره بوده که البته ضوابط استاندارد زیست محیطی این کارخانه از نظر استقرار و فاصله با روستا و باغ ها کاملا رعایت شده و روستاییان احتمال می دهند که این امر ناشی از گردو غبار این کارخانه و یا کامیون های حامل بار کارخانه باشد.

عبدکوند با بیان اینکه این گردوغبار اثر سوء بر روی میوه های سردرختی باغات بیاج نداشته اما کیفیت بازار پسندی محصول را کاهش داده است، تصریح کرد: مدیریت جهادکشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت نامعلوم دوده نشسته بر میوه های سردرختی باغ های «بیاج» اسدآباد

علت نامعلوم دوده نشسته بر میوه های سردرختی باغ های «بیاج» اسدآباد