مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 05:552020-08-18اقتصادي

راهکارهای فرا روی ایران و ترکیه برای مقابله با تحریم های آمریکا


کارشناسان اقتصادی ترکیه ای در گفتگو با مهر ضمن ارزیابی دلایل کاهش ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا بر اهمیت روابط سیاسی و اقتصادی تهران و آنکارا تاکید کردند.

- گروه بین الملل - آذر مهدوان: علی رغم تلاش های بانک مرکزی ترکیه برای ثبات قیمت دلار، این روزها ارزش لیر ترکیه به پایین ترین سطح تاریخ خود در مقابل دلار آمریکا رسیده است.

به طوری که دلار آمریکا با قیمت 7.

32 لیر ترکیه معامله می شود.

البته ترکیه یک بار در سال 2018 در ماجرای کشیش آمریکایی آندور برانسون که به اتهام همکاری با سازمان گولن توسط دولت ترکیه دستگیر شده بود افزایش قیمت دلار به خاطر تحریم های واشنگتن رخ داده بود و حالا برای دومین بار قیمت دلار آمریکا در این کشور رکورد شکنی می کند.

هر چند پاندمی کرونا در شرایط اقتصادی به خصوص صنعت گردشگری این کشور تأثیر داشته است اما از نظر کارشناسان، افزایش قیمت دلار صرفاً متأثر از ویروس کرونا نبوده است و سیاستگذاری های دولت این کشور دلیل این موضوع است.

به همین سبب در محافل رسانه ای، شبکه های اجتماعی و همچنین از سوی برخی احزاب سیاسی ترکیه شاهد درخواست هایی در خصوص برکناری برات آلبایراک داماد رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور که به عنوان وزیر خزانه داری فعالیت می کند، هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای فرا روی ایران و ترکیه برای مقابله با تحریم های آمریکا

راهکارهای فرا روی ایران و ترکیه برای مقابله با تحریم های آمریکا