مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 06:202020-08-17پزشكي

کرونا و خرافات/ از روغن بنفشه تا نیش زنبور


حواشی خرافی و غیرعلمی مرتبط با کرونا در همه دوران شیوع این ویروس، پررنگ‌تر از متن بوده و این در حالیست که صاحبنظران حوزه بهداشت و پزشکی بارها این موارد را نادرست اعلام کرده و از مردم خواسته‌اند که اطلاعات و محتوای صحیح را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رسانه‌های رسمی کشور دنبال کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، یکی از اولین شایعه‌ها درباره ویروس کرونا استفاده از پنبه آغشته به روغن بنفشه و بعد آن نوشیدن ادرار شتر بود.

مواردی عجیب که نه تنها دست مایه طنز در فضای مجازی داخلی شد، بلکه در برخی رسانه‌های خارجی هم به عنوان موارد عجیب مقابله با کرونا در کشور مطرح شد.

این ادعاها تمامی ندارد و تقریبا هر هفته یک موضوع جدید نه فقط در فضای مجازی، بلکه در صداوسیما هم مطرح می‌شود و رسانه‌ها به دنبال پاسخ رسمی از طرف مجامع علمی برای آن می‌گردند.

این در حالیست که هنوز واکسن یا داروی اختصاصی برای بیماری کووید 19 در هیچ جای جهان ساخته نشده و موارد معدود واکسن ساخته شده هم مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار نگرفته است.

واکنش انجمن علمی طب سنتی به حاشیه‌های کرونایی توصیه‌های علمی در زمینه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در همه جهان اولویت اصلی مقابله با این ویروس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و خرافات/ از روغن بنفشه تا نیش زنبور

کرونا و خرافات/ از روغن بنفشه تا نیش زنبور