مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 09:552020-08-16اقتصادي

زنجان بیشترین بافنده فرش را در سطح استان دارد


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: شهرستان خدابنده بیشترین دار قالی را به خود اختصاص داده است و بیشترین بافنده فرش در شهرستان زنجان حضور دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، ناصر فغفوری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار کرد: رتبه 14 اشتغال استان زنجان کارخانجات سرمایه بر و تکنولوژ ی بر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر لزوم افزایش سهم خدمات در اشتغال تاکید کرد و گفت:: در حوزه کشاورزی تولیدات قابل توج،ه ولی سهم اشتغال بیش از نرم است که بحث بهره وری در این بخش را مطرح می کند.

وی با اشاره به اینکه ایران همواره مقام برتر را در صادرات فرش دارد، عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل تحریم ها در کل کشور میزان صادرات کاهش یافته است.

  فغفوری با اشاره به اینکه محققان احتمال می دهند که پیدایش فرش از منطقه شمالغرب ایران آغاز شده است، بیان کرد: تراکم و سبک های مختلف موجود نشان از رواج قالی بافی در زنجان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان فرش پشمی با نقشه های ماهی ساده، ماهی لچک ترنج، قلتوق، بیدگینه، شاه بلاغی، هپا و دهجلال و فرش کرک دارد، ادامه داد: در فرش ابریشم نیز نقشه های افشار، اسلیمی، خشتی، شاه عباسی و حتی طرح های ابداعی .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان بیشترین بافنده فرش را در سطح استان دارد

زنجان بیشترین بافنده فرش را در سطح استان دارد