مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 08:452020-08-16اقتصادي

بیشترین دار قالی در کدام شهرستان های زنجان قرار دارد؟


بر اساس برآوردها، در مجموع 59 هزار و 700 بافنده در استان در این عرصه فعال هستند.

- ایسنا/زنجان رییس سازمان صنعـت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس برآوردها، در مجموع 59 هزار و 700 بافنده در استان در این عرصه فعال هستند.

ناصر فغفوری ظهر امروز (26 مرداد) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان، با اشاره به سهم اشتغال زنجان در بخش صنعت، اظهار کرد: دلیل اینکه رتبه استان زنجان با وجود صنایع و کارخانجات بسیار، 14 است به خاطر این است که کارخانجات فعال در استان سرمایه بر و تکنولوژی بر است؛ البته باید به این نکته نیز توجه کرد که با توجه به آمارها، سهم اشتغال در حوزه خدمات را ارتقا دهیم.

در حوزه کشاورزی نیز تولیدات قابل توجه ولی سهم اشتغال بیش از نرم است که باید توجه ویژه به بحث بهره وری در این بخش توجه کرد و در این رابطه به دنبال تهیه نقشه راه هستیم.

وی در رابطه با وضعیت صنعت فرش استان زنجان، افزود: ایران همواره مقام برتر در صادرات فرش را دارد، ولی در شرایط فعلی به خاطر تحریم ها در کل کشور میزان صادرات کاهش یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تقریبا در همه مناطق استان قالیبافی رواج دارد، تصریح کرد: بخش قره پشتلو، بخش افشار، انگوران و ایجرود مراکز عمده تولید فرش است و باید عنوان کرد در مجموع 21 هزار و 550 دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین دار قالی در کدام شهرستان های زنجان قرار دارد؟

بیشترین دار قالی در کدام شهرستان های زنجان قرار دارد؟