مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 09:452020-08-15بين الملل

گاردین: رأی گیری شورای امنیت، انزوای آمریکا در عرصه جهانی را به نمایش گذاشت


یک روزنامه انگلیسی گزارش کرد که رأی گیری روز گذشته در شورای امنیت و تنها جلب حمایت «جمهوری دومینیکن» در قطعنامه ضدایرانی، تأییدی بر انزوای واشنگتن در عرصه جهانی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگیسی گاردین در گزارشی به رأی گیری روز گذشته در شورای امنیت درباره قطعنامه بازبینی شده واشنگتن علیه ایران اشاره کرد و نوشت که ایالات متحده متحمل شکست تحقیرآمیزی در سازمان ملل شد زیرا طرح پیشنهادی این کشور برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران در رأی گیری شورای امنیت، تنها حمایت جمهوری دومینیکن را جلب کرد.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد که حمایت تنها یک عضو از شورای امنیت نمایانگر انزوای واشنگتن در تلاش این کشور برای اقدامات شدید تر علیه ایران بود.

طبق این گزارش، با توجه به مخالفت های روسیه و چین، هرگز احتمال تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا وجود نداشت و این قطعنامه تنها بعنوان اقدام دولت ترامپ برای هموار کردن مسیر برای اقدام بیشتر علیه ایران صورت گرفته بود  اما حجم شکست روز گذشته واشنگتن در شورای امنیت، تأییدی بر انزوای آمریکا در عرصه جهانی بود.

گاردین در ادامه افزود که آمریکا به امید جلب حمایت بیشتر، لفاظی های ضدایرانی را از پیش نویس اولیه قطعنامه خود حذف کرد اما اصرار این کشور بر تمدید نامحدود تحریم ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاردین: رأی گیری شورای امنیت، انزوای آمریکا در عرصه جهانی را به نمایش گذاشت

گاردین: رأی گیری شورای امنیت، انزوای آمریکا در عرصه جهانی را به نمایش گذاشت