مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 08:352020-08-15سياسي

از تکریم تا تربیت در خانواده قرآنی


همزمان با روز ملی تکریم خانواده، شبکه قرآن و معارف سیما در برنامه های خود به تکریم این نهاد عالی و نحوه تربیت صحیح فرزندان در کانون آن می پردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، 25 ذیالحجه سال ششم یا هفتم هجری بود که سوره مبارکه هل اتی (انسان) در وصف مقام شامخ اهل بیت (علیهم السلام) بر پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) نازل شد.

آن زمان که علی (علیه السلام) و خانواده اش در پی نذر سه روزه روزه داری به جهت شفای بیماری حسنین (علیهما السلام)، افطار خود را سه روز پیاپی به مسکین و یتیم و اسیری در راه مانده بخشیدند.

سوره انسان به توصیف خلقت انسان، نحوه هدایت او و ویژگی های نیکان می پردازد و آیه هشتم این سوره مبارکه اختصاصاً در وصف پنج تن آل عبا نازل شده وبه آیه اطعام معروف شده است، آنجا که خداوند می فرماید: وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَی حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا با این وصف روز 25 ذالحجه در تقویم شمسی ما به خانواده اختصاص یافته و روز خانواده نامیده شده است.

از این رو شبکه قرآن و معارف سیما در این روز گرامی و درتکریم خانواده ویژه برنامه خوشبخت را که به این موضوع اختصاص دارد در ساعت 8:30 تا 10 صبح روی آنتن شبکه می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تکریم تا تربیت در خانواده قرآنی

از تکریم تا تربیت در خانواده قرآنی