مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 07:102020-08-15پزشكي

13 درصد مردم ایران دیابت دارند


یک فوق تخصص غدد از ابتلای حدود 11.

5 تا 13 درصد مردم ایران به دیابت خبر داد و گفت: بهترین درمان این بیماری با فعالیت تیمی گروهی از پزشکان قابل انجام بوده و در کنار آن باید دانش مردم هم در جهت پیشگیری از دیابت ارتقا یابد.

- ، سعید کلباسی روز شنبه همزمان با برگزاری وبینار رویکردهای بیمارمحور در مدیریت دیابت و چاقی که با حضور اساتید برجسته غدد درون ریز، متابولیسم و تغذیه کشور جهت ارائه راهکارهای بهبود تبعیت از درمان در این حوزه برگزار شد، افزود: دیابت بیماری سیستمیک محسوب می شود و به نوعی می توان آن را نیز بیماری عروقی دانست.

زمانی که فردی مبتلا به دیابت می شود نه فقط خود بیمار، بلکه خانواده، جامعه و سیستم بهداشت و درمان نیز به نوعی درگیر این بیماری خواهند شد.

وی ادامه داد: چشم، کلیه، عروق و بسیاری از اعضای بدن فرد مبتلا به دیابت به دلیل مشکل قند خون، دچار اختلال می شوند؛ بنابراین هنگامی که فرد از بیماری خود اطلاع یافت باید حتما تحت نظر پزشک متخصص تغذیه، کلیه، چشم، طب ورزشی و روان شناس، متخصص غدد و داخلی و غیره باشد و به نوعی درمان فرد مبتلا به دیابت به صورت تیمی انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته مرکزیت درمان فرد مبتلا به دیابت، پزشک بود اما اکنون مشخص شده که بیمار، مرکزیت و محوریت درمان دیابت را برعهده دارد به نوعی که بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 درصد مردم ایران دیابت دارند

13 درصد مردم ایران دیابت دارند