مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 06:252020-08-15بين الملل

الجزیره: قطعنامه آمریکا با حقارت در شورای امنیت شکست خورد


خبرنگار الجزیره در نیویورک تأیید کرد شکست قطعنامه آمریکا در شورای امنیت تعجب آور نبود، اما جای تعجب است که این تلاش به طور حقارت باری شکست خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در رأی گیری روز گذشته (جمعه) شورای امنیت سازمان ملل در خصوص قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران، واشنگتن تنها توانست موافقت جمهوری دومینک را به دست آورد و حتی موفق به کسب 9 رأی لازم برای وادار کردن روسیه و چین به استفاده از حق وتو نیز نشد.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره ، 9 عضو از 15 عضو شورای امنیت از جمله فرانسه، آلمان و بریتانیا به این قطعنامه آمریکا رأی ممتنع دادند و چین و روسیه نیز به آن رأی منفی دادند.

در آستانه نشست مجازی بسیار کوتاه شورای امنیت برای آشکارسازی نتیجه رأی گیری، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا، شکست قطعنامه ضدایرانی واشنگتن را اعلام کرد.

وی در بیانیه ای تصریح کرد: شکست شورای امنیت در خصوص اقدام قاطعانه در دفاع از صلح و امنیت بین المللی غیرقابل بخشش است .

پامپئو در ادامه با اتهام زنی به ایران گفت که رژیم صهیونیستی و 6 کشور حاشیه خلیج فارس که از تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران می دانند که در صورت منقضی شدن این تحریم ها، ایران خرابی ها و هرج مرج های بسیار بیشتری در مقایسه با قبل گسترش خواهد داد اما شور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الجزیره: قطعنامه آمریکا با حقارت در شورای امنیت شکست خورد

الجزیره: قطعنامه آمریکا با حقارت در شورای امنیت شکست خورد