مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 04:402020-08-15اقتصادي

افزایش نرخ سود سپرده بانکی از امروز


هیات عامل بانک مرکزی نرخ سود سپرده گذاری بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی را با یک واحد درصد افزایش، 14 درصد تعیین کرد و بدین ترتیب دامنه نرخ سود در بازه 14-22 درصد قرار گرفت.

- جی پلاس، این تصمیم با هدف کاهش دامنه دالان نرخ سود، افزایش نرخ سود در بازار بین بانکی و هدایت نرخ تورم به سمت نرخ تورم هدف اتخاذ شده است و از روز امروز اجرا می شود.

لازم به یادآوری است که هیات عامل بانک مرکزی در روز پنج شنبه مورخ 12 تیرماه 1399، کف دالان نرخ سود را از 12 به 13 درصد افزایش داده بود.

در همین زمینه، عبدالناصر همتی- رییس کل بانک مرکزی- در یادداشتی اینستاگرامی، عنوان کرده بود: تا آنجایی که به مدیریت پولی و ارزی مربوط می شود، می توانم این اطمینان را بدهم که کسری بودجه دولت قطعا بهتر از سال های قبل مدیریت می شود و مسیر اعمال سیاست پولی نیز به سمت نرخ سود پیش می رود که در بازار بین بانکی و دامنه دالان کف و سقف بین 13 و 22 درصد خواهد بود، توسط بانک مرکزی مدیریت می شود.

در تیر ماه سال جاری، شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده های بانکی را افزایش داد که بر اساس این مصوبه نرخ سود سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی، سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه سه ماهه و سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه شش ماهه به ترتیب 10، 12، 14 درصد تعیین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نرخ سود سپرده بانکی از امروز

افزایش نرخ سود سپرده بانکی از امروز