مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 03:052020-08-14اقتصادي

برداشت مکانیزه 73 درصد از شالیزارهای گیلان


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت 95 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان خبر داد و گفت: 73 درصد معادل 70 هزار هکتار از اراضی به صورت مکانیزه برداشت شده است.

- ابراهیم اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تاکنون 95 هزار هکتار از 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری استان گیلان برداشت شده است، اظهار کرد: این میزان معادل 40 درصد مجموع اراضی شالیزاری گیلان است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی ترویج مکانیزاسیون در عملیات های کاشت و برداشت برنج در استان گیلان است، گفت: 70 هزار هکتار معادل 73 درصد شالیزارهای برداشت شده به صورت مکانیزه و ماشینی برداشت شده اند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه بیش از سه هزار و 500 دستگاه کمباین برنج در استان وجود دارد، افزود: با توجه به برنامه های اجرای شده پیش بینی می شود امسال 180 هزار از مجموع شالیزارهای استان گیلان به صورت مکانیزه برداشت شوند.

وی با بیان اینکه استان گیلان یکی از قطب های تولید برنج در کشور است، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها انجام شده امسال یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک از شالیزارهای استان گیلان برداشت خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت مکانیزه 73 درصد از شالیزارهای گیلان

برداشت مکانیزه 73 درصد از شالیزارهای گیلان