مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مرداد 1399 ساعت 19:052020-08-14اقتصادي

مشکلاتی که سرِ صنعت سنگ لرستان را شکست/ قفل بی تدبیری بر واحدهای سنگ بری


صنعت سنگ لرستان که نقطه اتکای صنعت سنگ ایران است، حال و روز چندان خوشی ندارد، سنگ های بیشماری پیش پای لنگ این صنعت قرار دارد تا شاهد تعطیلی بسیاری از واحدهای سنگ بری استان باشیم.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: نام صنعت سنگ ایران و بازار برخی سنگ های ساختمانی در جهان بانام استان لرستان پیوند خورده است به طوری که این استان با معادن غنی خود 27 درصد تولیدات این صنعت را در ایران و سه درصد تولیدات صنعت سنگ دنیا را در اختیار دارد.

پای لنگ صنعت سنگ وقتی حرف از صنعت سنگ به میان می آید به طورقطع هر کار بلدی در این حوزه لرستان را به عنوان دارنده یکی از عظیم ترین ذخایر سنگ دنیا معرفی خواهد کرد، استانی که سه درصد سنگ جهان را در خود جای داده ولی همچنان این نام پرآوازه برای سفره لرستان نان وآب نشده است.

لرستان با گنجینه ای که از سنگ های ساختمانی و به خصوص سنگ های تزیینی و نما در اختیار دارد، در زمینهٔ سرمایه گذاری به منظور فرآوری انواع سنگ های تزیینی، ساختمانی و مواد کانی غیرفلزی استانی مستعد است.

بیشتر معادن استان لرستان به سنگ های نما و تزیینی اختصاص دارد به طوری که با داشتن حدود یک چهارم ذخایر سنگ های تزیینی کشور حائز رتبه اول در این زمینه است و از انواع معادن این استان می توان به سنگ گچ، سنگ آهک، سنگ چینی، فرو سیلیس، فلدسپات، تالک، نمک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلاتی که سرِ صنعت سنگ لرستان را شکست/ قفل بی تدبیری بر واحدهای سنگ بری

مشکلاتی که سرِ صنعت سنگ لرستان را شکست/ قفل بی تدبیری بر واحدهای سنگ بری