مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 10:252020-08-13پزشكي

تأثیر پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در درمان مبتلایان به کووید19


مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: یکی از مبتلایان به بیماری کرونا با دریافت پلاسمای خون یکی از بهبودیافتگان کرونا توانست از کما خارج شود.

- مجید عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت خراسان رضوی در زمینه اهداکنندگان پلاسمای خون افراد بهبودیافته از بیماری کرونا گفت: حدود 230 و 240 واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونا دریافت کرده ایم که 90 درصد آن را در اختیار بیمارستان ها قرار داده ایم.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی افزود: آماری که ما دریافت می کنیم یک فرم الف و یک فرم ب دارد، در فرم الف بیمارستان ها از ما برای دریافت پلاسمای خون درخواست می کنند و در فرم ب زمانی که درمان انجام شد، فرم در خصوص اینکه وضعیت بیمار چه شد پر می شود، از همین رو بر اساس گزارشاتی که از بیمارستان گرفته ایم، نتیجه مطلوبی را در این زمینه دریافت کرده ایم و مشخص شد کسانی که پلاسما دریافت کرده بودند، از بیماری کووید 19 بهبود پیدا کرده اند.

عبداالهی اظهار کرد: یکی از مبتلایان به این بیماری در تاریخ 13 تیرماه در بیمارستان امام رضا (ع) بستری شده و به مدت 14 روز در کما بود، اما با دریافت پلاسمای خون از یکی از بهبودیافتگان کرونا توانست بر بیماری غلبه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در درمان مبتلایان به کووید19

تأثیر پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در درمان مبتلایان به کووید19