مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 05:152020-08-13پزشكي

نتیجه سی تی اسکن سالم ریه رد کننده ابتلا به کرونا نیست


متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نتیجه سی تی اسکن سالم ریه در افراد دارای علائم، رد کننده ابتلاء به کرونا نیست بنابراین مردم از اصرار به پزشک برای تجویز سی تی اسکن خودداری کنند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نتیجه سی تی اسکن سالم ریه در افراد دارای علائم، رد کننده ابتلاء به کرونا نیست بنابراین مردم از اصرار به پزشک برای تجویز سی تی اسکن خودداری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر عبدالرزاق نژاد متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از آنجا که کووید 19 بیماری هزار چهره است و بر اساس یافته های جدید محل استقرار ویروس تنها ریه ها نیست بنابراین سی تی اسکن سالم رد کننده ابتلا به کرونا نمی باشد و زمانی می توان از عدم ابتلا به این بیماری مطمئن بود که 2 تست حلق در فاصله 24 ساعت انجام شده و هر دو منفی باشد.

وی با بیان اینکه اندازه گیری اکسیژن خون یکی از راه های تشخیص درگیری ریه با کرونا است ادامه داد: بر اساس اصول علمی افرادی که درصد اکسیژن خون آنها کمتر از 94 درصد است باید تحت بررسی دقیق تر قرار گیرند چرا که به احتمال زیاد تبادل هوا در بخشی از ریه فرد صورت نمی گیرد.

وی گفت: افرادی که درصد اکسیژن خون آنها بالای 94 درصد است نیاز به انجام تست تشخیصی ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتیجه سی تی اسکن سالم ریه رد کننده ابتلا به کرونا نیست

نتیجه سی تی اسکن سالم ریه رد کننده ابتلا به کرونا نیست