مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 04:202020-08-13اقتصادي

چین دیگر کارخانه دنیا نیست


شرکت تامین کننده اصلی اپل و دهها غول فناوری دیگر با اعلام این که روزهای چین به عنوان کارخانه جهان به دلیل جنگ تجاری به پایان رسیده، قصد دارد زنجیره تامین خود را بین بازار چین و آمریکا تقسیم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یونگ لیو، رییس هیات مدیره هون های پرسیژن اینداستری که به فاکسکان معروف است، اعلام کرد این شرکت در خارج از چین که پایگاه اصلی تولید دستگاههایی مانند گوشی آیفون و رایانه های شخصی دل و نینتندو سوییچ است، به تدریج ظرفیت تولید بیشتری اضافه خواهد کرد.

سهم تولید در خارج از چین اکنون 30 درصد در مقایسه با 25 درصد در ژوئن گذشته است.

رییس فاکسکان در زمان اعلام نتایج مالی شرکتش به خبرنگاران گفت: این ظرفیت با اقدام این شرکت برای انتقال تولید بیشتر به جنوب شرقی آسیا و سایر مناطق برای اجتناب از روبرو شدن با افزایش تعرفه های آمریکا علیه کالاهای ساخت چین، افزایش پیدا خواهد کرد.

لیو گفت: مهم نیست هند، جنوب شرقی آسیا یا آمریکا باشد، یک اکوسیستم تولید در هر منطقه وجود خواهد داشت و اگرچه چین همچنان نقش مهمی در امپراطوری تولید فاکسکان ایفا می کند اما روزهای این کشور به عنوان کارخانه جهان به پایان رسیده است.

تشدید تنشهای تجاری میان واشنگتن و پکن تولیدکنندگان دستگاه را واداشته پایگاه تولید خود را متنوع کنند و لیو سال گذشته اعلام کرد آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین دیگر کارخانه دنیا نیست

چین دیگر کارخانه دنیا نیست