مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 17:102020-08-12سياسي

برگزاری آیین گل مالی محرم در لرستان ممنوع شد


با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامت مردم، محرم امسال برگزاری آیین سنتی گل مالی روزهای تاسوعا و عاشورا در استان ممنوع است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ سیدموسی خادمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هماهنگی نحوه برگزاری مراسم ماه محرم افزود: با توجه به تصمیم گیری صورت گرفته مراسمی همچون شیرخوارگان حسینی نیز ممنوع شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر بررسی پروتکل های ستاد ملی مدیریت کرونا در ماه محرم؛ مصوبات استانی نیز صورت گرفته و به هیات های عزاداری و مذهبی ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس محرم 99 پیاده روی و دسته روی هیاتها برگزار نمی شود و آیین عزاداری باید در مکان های ثابت؛ با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی و رعایت پروتکل ها باشد.

استاندار لرستان استفاده از ماسک در هیات های عزاداری را الزامی دانست و تصریح کرد: امسال به منظور جلوگیری از ایجاد تجمعات بزرگ؛ مکان های بیشتری برای هیات های عزاداری در نظر گرفته شده است.

خادمی ادامه داد: همچنین روضه های خانگی متداول نیز ممنوع است و با توجه به شعار هر منزل یک حسینیه مردم در خانه های خود عزاداری کرده و از تجمع افرادی در یک منزل پرهیز شود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) سلامت جامعه اسلامی و پیروان خود را می خواهد تاکید کرد: هر فرد ناقل کرونا همانند بمب عمل کرده و می تواند تا 15 نفر را درگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری آیین گل مالی محرم در لرستان ممنوع شد

برگزاری آیین گل مالی محرم در لرستان ممنوع شد