مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 13:152020-08-12پزشكي

بررسی سرطان بدخیم پوست با کمک یک مولکول در ادرار!


پژوهشگران اسلواکی در بررسی جدیدی دریافتند که می توان با کمک یکی از مولکول های ادرار، به بررسی غیرتهاجمی یک سرطان بدخیم پوستی پرداخت.

- پژوهشگران اسلواکی در بررسی جدیدی دریافتند که می توان با کمک یکی از مولکول های ادرار، به بررسی غیرتهاجمی یک سرطان بدخیم پوستی پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، شاید به زودی بتوان برای پی بردن به واکنش سرطان نسبت به درمان، به جای جراحی های دردناک از یک مولکول ادرار استفاده کرد.

پژوهشگران دانشگاه پاول جوزف شافاریک (upjs) اسلواکی، نوعی مولکول فلورسنت را در ادرار شناسایی کرده اند که امکان تشخیص افراد مبتلا به ملانومای بدخیم را فراهم می کند.

پیگیری پیشروی سرطان، موضوع بسیار مهمی است زیرا به پزشکان امکان می دهد تا بدانند که آیا بیمار نسبت به درمان واکنش نشان می دهد یا خیر.

بیماران مبتلا به ملانومای بدخیم، در حال حاضر باید بافت برداری های تهاجمی را تحمل کنند تا پیشروی سرطان آنها مشخص و ردیابی شود اما در این روش جدید، پزشکان فقط از بیمار می خواهند تا نمونه ادرار خود را ارائه دهند و سپس مولکول فلورسنت، پیشروی بیماری را به سرعت و با هزینه کم نشان می دهد.

نیاز به این روش واقعا قابل توجه است زیرا بررسی و درمان ملانومای بدخیم، چالش های بسیاری را به همراه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی سرطان بدخیم پوست با کمک یک مولکول در ادرار!

بررسی سرطان بدخیم پوست با کمک یک مولکول در ادرار!