مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 03:402020-08-12سياسي

مجلس یازدهم قانون مدیریت یکپارچه شهری را تصویب کند


یک مدرس دانشگاه و پژوهشگر مدیریت شهری گفت: مجلس یازدهم نسبت به تصویب لایحه و طرح مدیریت جامع و یکپارچه شهری اهتمام ویژه ای داشته باشد تا بتوان به تغییرات آینده نگر شهری زیر نظر یک مدیریت واحد پرداخت .

- ایسنا/البرز یک مدرس دانشگاه و پژوهشگر مدیریت شهری گفت: مجلس یازدهم نسبت به تصویب لایحه و طرح مدیریت جامع و یکپارچه شهری اهتمام ویژه ای داشته باشد تا بتوان به تغییرات آینده نگر شهری زیر نظر یک مدیریت واحد پرداخت .

پویا پارسا در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: اولین قانون شهرداری ها در ایران تحت عنوان قانون بلدیه در سال 1283 شمسی تهیه شده است و مقصود اصلی تأسیس بلدیه حفظ منافع شهرها و ایفای حوائج اهالی شهرنشین قید شده است و در سال 1331 دکتر محمد مصدق نخست وزیر وقت، بنا به قانون اعطای اختیارات قانون شهرداری را با عنوان لایحه قانونی شهرداری در 8 فصل و 90 ماده و 14 تبصره تصویب و ابلاغ کرد که جایگزین قانون بلدیه موجود در سال 1328 شد.

این پژوهشگر مدیریت شهری با تأکید بر اینکه بعد از سال 1334 تا کنون به دفعات قانون شهرداری اصلاح شده و پاره ای از آن مواد حذف و یا موادی از آن اصلاح و یا به آن الحاق شده است، افزود: قانون تشکیلات شوراهای اسلامی کشوری در 53 ماده و 26 تبصره در سال 1361 از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشته و در سال های 69 ، 75 و در نهایت 85 نیز این قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس یازدهم قانون مدیریت یکپارچه شهری را تصویب کند

مجلس یازدهم قانون مدیریت یکپارچه شهری را تصویب کند