مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 03:202020-08-11اقتصادي

باید از حق آبه خود از رودخانه ارس به خوبی استفاده کنیم


استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که ما از رودخانه ارس حق آبه داریم و باید به نحو احسن از این منبع آبی استفاده کنیم، گفت: اگر خط انتقال آب ارس به تبریز تکمیل شود، - در مسیر خود اراضی کشاورزی شهرستان های مرند، عجب شیر و دشت تبریز را زیر کشت خواهد برد و همچنین آب شرب را نیز تامین خواهد کرد.

محمدرضا پورمحمدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که کمبود آب، مسئله دیروز و امروز نیست و امسال به خاطر شیوع کرونا شاهد افزایش دور از انتظار مصرف آب بوده ایم، اظهار کرد: در سال های 96، 97 و اواخر 98 افزایش مصرف، سالانه پنج درصد بود، اما امسال به خاطر شیوع کرونا به 38 درصد رسیده است.

وی با بیان این که این موضوع گاه به گونه ای مطرح شد که گویا متولیان امر غفلت کرده اند و به همین جهت با مشکل قطعی آب روبه رو شده ایم، گفت: در حالی که اینگونه نیست و از فصل زمستان، کمیته هایی در این رابطه راه اندازی شده و برنامه ریزی هایی هم انجام شده است؛ البته پیش بینی ما افزایش مصرف 20 درصدی بود و فکر نمی کردیم مصرف آب تا 38 درصد افزایش یابد.

وی با بیان این که بر اساس پیش بینی ها، سازوکارهایی طراحی شد و امسال شاهد افزایش 17 درصدی تولید آب در استان بودیم، افزود: باید در نظر داشته باشیم که آذربایجان شرقی و در حالت کلی کشورمان، در منطقه کم آبی قرار گرفته و آذربایجان شرقی به ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید از حق آبه خود از رودخانه ارس به خوبی استفاده کنیم

باید از حق آبه خود از رودخانه ارس به خوبی استفاده کنیم