مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 03:102020-08-11پزشكي

معرفی نانو روکش های جدید برای ایمپلنت های استخوانی


محققان در مطالعات اخیر خود به روکش پلیمری برای کاشت ایمپلنت استخوانی دست یافتند که می تواند در اتصال بهتر به بافت استخوانی موثر باشد ضمن آنکه موجب کاهش میزان عفونت در ایمپلنت ها می شود.

- محققان در مطالعات اخیر خود به روکش پلیمری برای کاشت ایمپلنت استخوانی دست یافتند که می تواند در اتصال بهتر به بافت استخوانی موثر باشد ضمن آنکه موجب کاهش میزان عفونت در ایمپلنت ها می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به تازگی پوشش پلیمری برای استفاده روی ایمپلنت های پروتز تیتانیومی ساخته شده که می تواند از ساییدگی توده استخوانی جلوگیری کرده و همچنین به جلوگیری از پس زدن ایمپلنت در بدن کمک کند.

نتایج این پروژه در نشریه Polymers به چاپ رسیده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، ایمپلنت های تیتانیومی با نانوساختارهای سه بعدی شاخه دار موسوم به دندریمر پوشش داده شده اند که به عنوان پلی میان تیتانیوم و استخوان عمل می کند.

این پوشش همچنین حاوی موادی است که تشکیل بافت جدید در سطح پروتز را تسهیل می کند.

به گفته محققان، این مولفه موجب تضمین کاشت موفق پروتز در بدن می شود که این کار با تسهیل اتصال اجزاء بدن به پروتز صورت می گیرد ضمن آنکه پوشش ایمپلنت فلزی با دندریمر موجب بهبود چسبندگی سلول ها به سطح تیتانیوم می شود و زیست انطباقی ایمپلنت را بهبود می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی نانو روکش های جدید برای ایمپلنت های استخوانی

معرفی نانو روکش های جدید برای ایمپلنت های استخوانی