مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 02:552020-08-11سياسي

پایان استجازه مهم درباره جرائم اقتصادی؛ رییس قضا چه مسیری را انتخاب خواهد کرد؟


بیستم مردادماه زمان دو ساله برپایی محاکم ویژه اقتصادی که با کسب استجازه از مقام معظم رهبری برقرار شدند به پایان می رسد و اکنون سؤال مهم این است آیا رییس قوه قضاییه راه رییس پیشین را خواهد رفت و درخواست تمدید استجازه را مطرح خواهد کرد یا مسیر جدیدی برای .

- استجازه ریاست سابق قوه قضاییه از مقام معظم رهبری در خصوص تعلیق برخی از مواد قانون آیین دادرسی کیفری در مورد متهمان و مجرمان جرائم اقتصادی، در شامگاه بیستم مردادماه به پایان رسید.

در بند دوازدهم استجازه تصریح شده بود که این مصوبه برای مدت دو سال از تاریخ تصویب معتبر میباشد بنابراین عمر استجازه، دوسال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» دکتر محسن برهانی حقوقدان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران معتقد است با توجه به عدم اعلام هیچ خبری از سوی قوه قضاییه و نیز موقت بودن استجازه، آثار زیر بر سکوت موجود مترتب است: اولاً، سکوت به هیچ وجه به معنای استمرار استجازه نیست؛ استجازه موقت به زمان بوده و با انقضای زمان، دیگر هیچ اجازه‌ای جهت عدم اجرای برخی مقررات آیین دادرسی کیفری وجود ندارد.

حتی دادگاه‌ها درخصوص پرونده‌های در حال رسیدگی نیز نمیتوانند از استجازه استفاده نمایند چرا که هیچ مجوز قانونی برای ادامه رسیدگی براساس آن رویه‌ی خاص و ویژه وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان استجازه مهم درباره جرائم اقتصادی؛ رییس قضا چه مسیری را انتخاب خواهد کرد؟

پایان استجازه مهم درباره جرائم اقتصادی؛ رییس قضا چه مسیری را انتخاب خواهد کرد؟