مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 12:302020-08-11اقتصادي

کرونا صادرات صنایع دستی در خراسان شمالی را به صفر رساند


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا صادرات محصولات صنایع دستی از این استان طی سال جاری به صفر برسد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا صادرات محصولات صنایع دستی از این استان طی سال جاری به صفر برسد.

محمد رضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه 61 رشته صنایع دستی در این استان وجود دارد، اظهارکرد: این 61 رشته در هشت زیرگروه نساجی سنتی، پوشاک، رودوزی، صنایع فلزی، صنایع چوب، صنایع وابسته و .

قرار دارند.

وی با بیان اینکه حدود 16 هزار تولیدکننده صنایع دستی در این استان فعالیت می کنند، افزود: تعدادی از این تولیدکنندگان به صورت انفرادی و تعدادی نیز در قالب 70 تا 80 شرکت تعاونی در حال فعالیت هستند.

قهرمانیان ادامه داد: تا سال گذشته سالانه 1200 تا 1300 نفر بیمه بوده و دارای کارت صنعت گری بوده که برای تمدید کارت و گواهینامه های خود به این اداره کل مراجعه می کردند اما شیوع ویروس کرونا و رکود در این بازار سبب شده تا این تعداد طی امسال به 700 تا 800 نفر برسد.

وی از فروش ضعیف صنایع دستی طی سال جاری خبر داد و گفت: تمامی رشته های صنایع دستی به یک میزان آسیب دیده و فروش آن ها کاهش ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا صادرات صنایع دستی در خراسان شمالی را به صفر رساند

کرونا صادرات صنایع دستی در خراسان شمالی را به صفر رساند