مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 10:402020-08-11پزشكي

تفاوت «افسردگی» با «خُلق تنگ» در روزهای کرونایی چیست؟


عضو هیأت علمی دانشکده روانشناسی با بیان اینکه علل افسردگی معمولا ناشناخته است، گفت: افسردگی به عوامل متعدد روان شناختی، زیستی و مغزی وابسته است و افرادی که دچار خلق تنگ شده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، مریم بختیاری عضو هیأت علمی دانشکده روانشناسی اظهار کرد: ترس از یی و اعمال محدودیت ها ایجاد می شود اصطلاحا مشکلات سازگاری می گویند؛ چراکه واکنشی است که در پی ایجاد مشکل و یا مسئله ای ایجاد می شود.

این روانشناس با بیان اینکه علل افسردگی معمولا ناشناخته است، تاکیدکرد: افسردگی به عوامل متعدد روانشناختی، زیستی و مغزی وابسته است.

به طور کلی به نظر می رسد افرادی که در حال حاضر دچار خلق تنگ و غمگین هستند اگر سابقه اختلالات روحی و روانی نداشته باشند و دوره هایی از بیماری را تجربه نکرده اند و فقط بعد از پاندمی و بحران های آن رنج می برند با تیتر اختلال سازگاری، خلقی و یا اضطراب مواجه هستند که این موارد خیلی به  درمان های تخصصی نیاز ندارد.

وی ادامه داد: چنانچه مجموعه ای از ناکامی ها به نشانه ها و علائم افسردگی مبدل شود، نیازمند مداخلات پزشکی است.

این روانشناس یادآور شد: بیشترین نکته ای که عموم مردم در دوران پاندمی کرونا با آن روبرو هستند، اختلال سازگاری یا خلق افسرده است؛ به این معنی که نسبت به یک تغییر سخت در زندگی واک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت «افسردگی» با «خُلق تنگ» در روزهای کرونایی چیست؟

تفاوت «افسردگی» با «خُلق تنگ» در روزهای کرونایی چیست؟