مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 02:352020-08-10اقتصادي

منطقه آزاد سیستان، سراب توسعه / عملگی مدرن در مناطق آزاد!


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حنانه جانمحمدی؛* سیستان سال های طولانی است که گربان گیر معضلات متعدد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است.

طی دو دهه اخیر دریاچه هامون به عنوان محل اصلی درآمد، - به گفته جهانتیغ با توجه با بازده بالای سرمایه زمین و مسکن در کلان شهرها، سرمایه های خرد و پس انداز از مناطق محروم جارو شده و به کلان شهر ها هم جوار مانند مشهد و تهران با بالاترین نرخ رشد قیمت مسکن منتقل می شود؛ لذا بخش خصوصی چه بومی چه غیر بومی با دغدغه حداکثر سود در کمترین زمان با توجه به نرخ بالای تورم طی سه دهه اخیر سرمایه گذاری بر مسکن و مستغلات، خرده فروشی و توزیع گری، دلالی و واسطه گری، بازار های پر سود تر، چون بازار سرمایه، دلار، طلا، خودرو و سپرده بانکی را ترجیح می دهد.

شرایط موفقیت منطقه آزاد اقتصادی سیستان با توجه به آسیب شناسی زیرساخت های نهادی سیاسی و اقتصادی سیستان و ساختار فعلی مناطق آزاد و ساختار کلی اقتصاد کشور و منطقه آزاد چابهار مجتبی جهانتیغ از 8 اصل به عنوان پیشرطه ای موفقیت منطقه آزاد یاد کرد که در ادامه متن به آن پرداخته می شود.

1-تسریع روند تکمیل زیرساخت های ترانزیتی: تسریع احداث خط راه آهن چابهار زاهدان زابل، تسریع احداث بزرگراه زاهدان زابل، تسریع گازرسانی به منطقه سیستان، ایجاد خطوط بین المللی پرواز های فرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه آزاد سیستان، سراب توسعه / عملگی مدرن در مناطق آزاد!

منطقه آزاد سیستان، سراب توسعه / عملگی مدرن در مناطق آزاد!