مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 00:502020-08-10پزشكي

یک زانو درد ناشناخته در ورزشکاران و روش تشخیص آن!


سندروم پلیکا در زانو، یکی از دلایل درد جلوی زانو در برخی ورزشکاران است که در بیشتر مواقع دلیل شناخته شده ای ندارد، اما در سبب شناسی آن مواردی در ارتباط با ضربه، - سندروم پلیکا در زانو، یکی از دلایل درد جلوی زانو در برخی ورزشکاران است که در بیشتر مواقع دلیل شناخته شده ای ندارد، اما در سبب شناسی آن مواردی در ارتباط با ضربه، سندروم پرکاری، وجود هماتوم، دیابت و بیماری های التهاب مفصلی مطرح است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این سندروم در هر دو جنسیت و در سه دهه اول زندگی افراد دیده می شود و در بیشتر مواقع سندروم پلیکا دلیل شناخته شده ای ندارد به گونه ای که باید عنوان کرد در 60 درصد موارد به صورت دوطرفه دیده می شود و در سایر موارد در ارتباط با ضربه، سندروم پرکاری، وجود هماتوم، دیابت و بیماری های التهاب مفصلی است.

بر اساس این مطلب که از سوی رز فولادی، فیزیوتراپیست تهیه شده و در اختیار ایسنا قرار گرفته است، علائم سندروم پلیکا در زانو شامل درد جلوی زانو، صدای کلیک و احساس پوپ در مفصل کشککی رانی به ویژه در زمان فعالیت های تحمل بار از جمله اسکات است.

باید خاطرنشان کرد که این سندروم در نوجوانان، معمولا در زمان جهش رشدی بروز می کند و علائم سندروم پلیکا غالبا با استفاده مکرر از زانو یا در فعالیت های سنگین که شامل حرکات فلکشن و اکسنتشن زانو است بروز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک زانو درد ناشناخته در ورزشکاران و روش تشخیص آن!

یک زانو درد ناشناخته در ورزشکاران و روش تشخیص آن!