مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 12:102020-08-10پزشكي

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین E


ویتامین E نوعی از ویتامین است که محلول در چربی با عملکرد آنتی اکسیدانی است، ویتامین های محلول در چربی، چنانچه بیش از حد مصرف شوند، در چربی های بدن انباشته شده و به مسمومیت منجر خواهند شد.

- جی پلاس ، ویتامین E نوعی ویتامین محلول در چربی با عملکرد آنتی اکسیدانی است و احتمال می رود در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان های خاص، مشکلات بینایی و اختلالات مغزی مؤثر باشد.

تنها افرادی به مصرف مکمل ویتامین E نیاز دارند که به کمبود این ویتامین ضروری مبتلا باشند؛ مصرف کنندگان رژیم های غذایی کم چرب و همچنین مبتلایان به اختلالاتی که روی هضم و جذب چربی تأثیر می گذارند (مانند بیماری کرون یا فیبروز سیستیک) ممکن است بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به کمبود ویتامین E باشند.

اما لازم است بدانید با مصرف خودسرانه و بیش از حد ویتامین E امکان دارد به رقیق شدگی خون و خونریزی مرگبار دچار شوید؛ بیش مصرفی ویتامین E می تواند در قابلیت لخته شدن خون تداخل ایجاد کند، قابلیتی که مکانیسم دفاعی بدن در برابر خونریزی و جراحت به شمار می رود.

از دیگر عوارض احتمالی بیش مصرفی ویتامین E می توان به افزایش خطر بروز سکته هموراژیک اشاره کرد؛ یعنی سکته ای که بر اثر خونریزی در مغز بروز می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین E

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین E