مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 10:352020-08-10بين الملل

موضع منفی بورل درباره انتخابات ریاست جمهوری بلاروس


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تأکید بر ضرورت شمارش دقیق آراء انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، خواستار «توقف خشونت نیروهای دولتی علیه معترضان» شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس واکنش منفی نشان داد.

وی در این پیام با متهم کردن نیروهای دولتی به اعمال خشونت علیه معترضان نوشت: خشونت های نامتناسب و غیرقابل قبول دولت علیه معترضان آرام در بلاروس باید فوراً متوقف شود و به حقوق اساسی و بنیادین (معترضان) احترام گذاشته شود .

این مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه بر لزوم شمارش دقیق آراء انتخابات ریاست جمهوری بلاروس تأکید کرد و گفت: ضروری است که آراء انتخابات ریاست جمهور بلاروس به دقت شمارش شود و نتایج، انعکاس انتخاب مردم باشد .

از طرف دیگر بورل و الیور وارهلی کمیسر بخش الحاق و توسعه اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه ای مشترک در خصوص انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که روز گذشته (9 آگوست، 19 مردادماه) برگزار شد، بر برگزاری مناسب اینگونه انتخابات تأکید کردند.

در این بیانیه ضمن محکوم کردن خشونت های دولت علیه معترضان تأکید شده بود: شب انتخابات با خشونت های نامتناسب و غیرقابل قب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع منفی بورل درباره انتخابات ریاست جمهوری بلاروس

موضع منفی بورل درباره انتخابات ریاست جمهوری بلاروس