مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 10:052020-08-10پزشكي

گزارشی از وجود «تب کریمه کنگو» در تهران دریافت نشده است


رییس سازمان دامپزشکی استان تهران از شهروندان خواست گوشت مورد نیاز را از فروشگاه های مجاز خریداری کنند و گفت: گزارشی از وجود تب کریمه کنگو در تهران دریافت نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، سید علی بابایی رییس سازمان دامپزشکی استان تهران در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تب کریمه کنگو اظهار کرد: با توجه به فصل گرما و شیوع تب کریمه کنگو توصیه می شود که دامداران تمامی ضوابط بهداشتی از جمله سم پاشی علیه کنه را در دامداری ها رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه کنه ها مخزن بیماری هستند، افزود: کشتارگاه ها بحث های نظارتی را قبل و بعد از کشتار و در خصوص لاشه ها باید انجام دهند.

 رییس سازمان دامپزشکی استان تهران با تأکید بر این مسئله که بحث پیسرد با جدیت بیشتری باید دنبال شود، بیان کرد: کشتارگاه ها باید تمامی لاشه ها را به مدت 24 ساعت در پیسرد نگه داری کنند چرا که با کاهش ph لاشه، احتمال بیماری تب کریمه کنگو از بین می رود.

بابایی ادامه داد: دامداران موظفند تمامی ضوابط بهداشتی از جمله سم پاشی علیه کنه ها را در واحد های دامداری و اسطبل ها انجام دهند تا احتمال خطر بیماری تب کریمه کنگو از بین رود.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما به افراد توصیه می شود که از مراکز و فروشگاه های مجاز گوش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از وجود «تب کریمه کنگو» در تهران دریافت نشده است

گزارشی از وجود «تب کریمه کنگو» در تهران دریافت نشده است