مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 09:502020-08-10بين الملل

کارشناس امنیتی: پرونده انتحاری های سعودی را می توان بین المللی کرد


یک کارشناس امنیتی عراق با اشاره به اینکه دولت این کشور بنا به ملاحظات سیاسی نمی تواند به پرونده انتحاری های سعودی رسیدگی کند، از امکان بین المللی کردن این پرونده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حسین الکنانی کارشناس امنیتی عراق گفت که دولت در حال حاضر به دلیل برخی ملاحظات سیاسی نمی تواند به پرونده انتحاری های سعودی بپردازد اما امکان پیگیری این پرونده در دادگاه های بین المللی از طریق افراد خسارت دیده و سازمان های جامعه مدنی وجود دارد.

الکنانی در مصاحبه با وبگاه المعلومه تصریح کرد که گشودن پرونده انتحاری های سعودی محکوم به اعدام در دستگاه قضایی عراق و زندانیان در زندان الحوت به اراده دولت بستگی دارد.

وی اشاره کرد که اراده دولت در حال حاضر برای گشودن این پرونده وجود ندارد و دلیل آن هم برخی ملاحظات سیاسی و فشارهای داخلی مرتبط با طرف سعودی است .

این کارشناس امنیتی عراق گفت که عربستان سعودی رسما به ورود بیش از پنج هزار عامل انتحاری از طریق مرز به عراق اعتراف کرده است و در حال حاضر می توان از طریق افراد خسارت دیده و سازمان های جامعه مدنی پرونده این عاملان انتحاری را در دادگاه های بین المللی پیگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس امنیتی: پرونده انتحاری های سعودی را می توان بین المللی کرد

کارشناس امنیتی: پرونده انتحاری های سعودی را می توان بین المللی کرد