مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 07:152020-08-10فناوري

سامانه «شفافیت سازمان فناوری اطلاعات ایران»گام مهمی برای توسعه شفافیت است


رییس سازمان فناوری اطلاعات، ایجاد «سامانه شفافیت سازمان فناوری اطلاعات ایران» را گام مهمی برای توسعه شفافیت دانست و گفت: تمام قراردادها و احکام پرسنلی به طور مداوم در این سامانه بروز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، امیر ناظمی معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: تجربه سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص معرفی پیشران های شفافیت به عوامل تاثیرگذاری مانند اصول اخلاقی دنیای مدرن، توسعه اینترنت، رسانه و شبکه های اجتماعی، ضرورت مشارکت عمومی، ادامه دموکراسی و نیز لزوم نظارت عمومی بستگی دارد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات، شفافیت و در سوی دیگر محرمانه سازی را دوگانه پیش روی عدم قطعیت کوتاه مدت دانست و افزود:  تقابل های جهانی اعم از امنیتی و دفاعی، جهانی شدن کارتل های با درآمد نامشروع و هم چنین افزایش توجه به حریم خصوصی از جمله مولفه های محرمانه سازی در دنیای امروزی محسوب می شوند.

وی نظام سیاسی پرتهدید، منفعت گرایی و فساد ناشی از گروه های منفعتی و نظام الیگارشی، وجود ترس سیاسی در میان گروه های دارای پایگاه مشروعیت و پذیرش مردمی کمتر و در سوی دیگر قرار گرفتن گروه های دارای پایگاه عمومی در میان مردم اما نگران از رد صلاحیت، تعمیم دادن حریم خصوصی، ایجاد قدرت بوروکراتیک برای دارنده اطلاعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه «شفافیت سازمان فناوری اطلاعات ایران»گام مهمی برای توسعه شفافیت است

سامانه «شفافیت سازمان فناوری اطلاعات ایران»گام مهمی برای توسعه شفافیت است