مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 04:002020-08-10دانش

نحوه محاسبه شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد تغییر کرد/ جزییات کاهش و واقعی شدن شهریه


رییس دانشگاه آزاد با تشریح جزییات محاسبه شهریه دانشجویان در ترم تحصیلی آینده، گفت: در مدل جدیدی که طراحی شده، شهریه پایه دانشجویان در سرجمع کاهش می یابد.

- محمد مهدی طهرانچی در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری مهر داشت به مهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ترم آینده، اتفاقات جدی را در بخش شهریه دانشجویان رقم خواهد زد.

شهریه دانشگاه های غیردولتی کشور اصولا براساس حوزه تخصصی بسته می شود؛ به طور مثال شهریه در گروه علوم انسانی 550 هزار تومان، گروه علوم پایه 980 هزار تومان و یا گروه کشاورزی 1 میلیون و 200 در نظر گرفته می شود ولی ما اساسا در تلاش هستیم که این نگاه و شیوه را از ترم آینده تغییر دهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با ایجاد این تغییر، به نوعی شهریه پایه در سرجمع، کاهش یافته و ضمن مجزا شدن شهریه پایه پزشکی در حوزه دکتری حرفه ای و پیراپزشکی، شهریه سایر رشته ها نیز در 3 سطح بسته به واحد محل تحصیل دانشجو، تعیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، مثلا شهریه یک رشته در دانشگاه آزاد تهران مرکز بالاتر از شهریه همان رشته در واحد حاشیه تهران (مثلا شهر قدس) خواهد بود، ادامه داد: تاکنون رویه به این شکل بوده که مثلا شهریه دانشجویی که در ورامین و شهر قدس که از لحاظ اقتصادی ضعیف تر است، زندگی و تحصیل می کند، برابر با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه محاسبه شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد تغییر کرد/ جزییات کاهش و واقعی شدن شهریه

نحوه محاسبه شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد تغییر کرد/ جزییات کاهش و واقعی شدن شهریه