مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 03:352020-08-10بين الملل

چین با دور زدن تحریم ها همچنان از ایران نفت می خرد


به گزاش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اویل پرایس در این باره نوشت: برخلاف تصور ها و آمار هایی که توسط گمرک چین منتشر می شود مبنی بر اینکه این کشور از ایران نفتی خریداری نمی کند، - یک رسانه تخصصی نفت در دنیا معتقد است چین بسیار بیش از آن چه اعلام می شود، از ایران نفت می خرد.

به گزاش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اویل پرایس در این باره نوشت: برخلاف تصور ها و آمار هایی که توسط گمرک چین منتشر می شود مبنی بر اینکه این کشور از ایران نفتی خریداری نمی کند، اما اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد چین در حال انباشت نفت خام ایران و دور زدن تحریم های آمریکا به سادگی هرچه تمام تر است.

داده های منتشر شده در تاریخ 26 جولای از گمرک چین نشان می دهد که این کشور در ماه ژوئن و برای نخستین بار از سال 2007، هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است، اما بنابر برخی گزارش ها چین در فاصله یکم ژوئن تا 21 جولای امسال 8/1 میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است.

براساس این مطلب، عمده این نفت خام وارداتی با تانکر های گیسل (Giessel) از طریق کشتی به کشتی و از گذر تنگه هرمز منتقل می شوند.

به علاوه، در همان مدت، 6/8 میلیون بشکه دیگر نیز از مسیر مالزی به چین صادر شده که شامل حمل و نقل به نزدیک مرز های دریایی مالزی، تغییر ثبت اسناد کشتی مرتبط با مبدا و مالکیت و ادامه سفر به چین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین با دور زدن تحریم ها همچنان از ایران نفت می خرد

چین با دور زدن تحریم ها همچنان از ایران نفت می خرد