مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 04:402020-08-08سياسي

در روز غدیر با این زیاتنامه زائر نجف شوید + فیلم


امام هادی(ع) در روز عید غدیر به زیارت امیرالمومنین(ع) مشرف می شوند و زیارت نامه ای را انشاء می کنند که به زیارت غدیریه مشهور شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس، در حدیث ابن ابی نصر بزنطی از حضرت رضا علیه السلام آمده: ای پسر ابی نصر هر کجا باشی، بکوش روز عید غدیر نزد قبر مطهّر حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام حاضر شوی، به درستی که در این روز، خداوند می آمرزد از هر مرد و زن مؤمن، گناه شصت سال ایشان را و از آتش دوزخ آزاد می کند، دو برابر آنچه در ماه رمضان، شب قدر و شب فطر آزاد کرده و پرداخت یک درهم در این روز به برادران مؤمن، برابر با هزار درهم در اوقات دیگر است و در این روز به برادران مؤمن احسان کن و هر مرد و زن مؤمن را شاد گردان؛ به خدا سوگند، اگر مردم فضیلت این روز را چنان که باید بدانند، هرآینه هر روز فرشتگان با ایشان ده مرتبه مصافحه کنند.

زمانی که معتصم خلیفه عباسی، امام هادی(ع) را از مدینه به سامرا فرا خواند.

در روز غدیر، امام به نجف رسید و امیرالمومنین(ع) را زیارت کرد که در این زیارت، زیارتنامه ای را که امروز به نام غدیریه مشهور است، انشاء کردند.

این زیارت نامه را می گوییم انشاء کردند زیرا زیارتنامه های از دیگر از ائمه مختلف نسل به نسل به ما رسیده است اما ایشان این زیارتنامه را نوشتند که شیخ عبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در روز غدیر با این زیاتنامه زائر نجف شوید + فیلم

در روز غدیر با این زیاتنامه زائر نجف شوید + فیلم