مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 04:302020-08-08بين الملل

هشدار اتیوپی به آمریکا در پرونده سد النهضه


سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی هشدار داد که فشارهای آمریکا در پرونده سد النهضه، به روابط دوجانبه آدیس آبابا و واشنگتن لطمه می زند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دینا مفتی سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی گفت که تلاش آمریکا و بانک جهانی برای اعمال فشار بر اتیوپی جهت امضای توافقنامه نامتعادل به مذاکرات سه جانبه اتیوپی-سودان و مصر در خصوص سد النهضه ضربه می زند.

او با اشاره به اهمیت روابط آدیس آبابا و واشنگتن تأکید کرد که فشارهای آمریکا بر اتیوپی در مذاکرات سد النهضه تأثیر منفی بر روابط دو کشور خواهد داشت و رفتارهای آمریکا و بانک جهانی نه تنها به روابط دوجانبه بلکه به مذاکرات سه جانبه اتیوپی-سودان و مصر لطمه می زند.

طبق گزارش وبگاه الخلیج الجدید ، این مقام اتیوپیایی تأکید کرد که هیچ فشاری هرگز احداث سد النهضه یا عزم اتیوپی برای تکمیل این پروژه را متوقف نخواهد کرد.

اتیوپی روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که قصد دارد همکاری با کشورهای همسایه را در چارچوب طرح توسعه روابط خارجی به مدت 10 سال، تقویت کند.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی همچنین با اشاره به اینکه آدیس آبابا طرح جدیدی در خصوص مذاکرات سد النهضه ارائه نکرده، بر تمایل کشورش برای استمرار مذاکرات با هدف دستیابی به توافقنامه جامعه تأکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار اتیوپی به آمریکا در پرونده سد النهضه

هشدار اتیوپی به آمریکا در پرونده سد النهضه