مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 11:202020-08-07سياسي

توصیه میرزا جواد آقا ملکی تبریزی به غدیریان چیست؟


میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، عارف وارسته در کتاب المراقبات خود توصیه ای به جرعه نوشان غدیر کرده اند.

- در کتاب المراقبات به جرعه نوشان غدیر اینگونه توصیه فرموده اند: برادرم اگر به اهمیت روز غدیر و اعمال آن که در این روایات آمده معتقد می باشی پس معطل چه هستی؟ خدای را به خاطر عظمت روز غدیر و این فضیلت بزرگ، سپاسگزار باش.

فضیلتی بس بزرگ که شناخت آن دشوار است.

ولایت امامت را بر خود واجب شمرده و با تمام توان در شناخت او بکوش که شناخت امام سرچشمه تمام خیرات است زیرا فضیلت و خیر در صورتی دوست داشتنی می شود که شناخته شود و طبیعی است که بعد از شناخت برای تحصیل آن تلاش می کند ولایت نیز چنین است و برای به دست آوردن آن باید قبلا آن را شناخت.

و آنگاه که ولایت او را به دست آوردی به طور طبیعی لوازم ولایت را انجام دهی و پس از انجام لوازم ولایت از کارهای او پیروی نموده و اخلاق خود را شبیه به او ساخته به دنبال هدایتهای او رفته و برای به دست آوردن رضایت او تلاش می کنیم.

در پی آن، او نیز تو را به دوستی خود برگزیده و تو را به خود نزدیک می سازد و آنگاه به مقام بالایی رسیده و در همسایگی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم قرار می گیری زیرا خداوند به علی علیه السلام وعده داده است که شیعیانش همسایه و گرداگرد او بوده و بر منبرهایی از نور جای داشته باشند و ما ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه میرزا جواد آقا ملکی تبریزی به غدیریان چیست؟

توصیه میرزا جواد آقا ملکی تبریزی به غدیریان چیست؟