مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 10:002020-08-06سياسي

ردصلاحیت چند مرحله ای می شود؟


با شروع به کار مجلس یازدهم صحبت از قانونی شدن نظارت بر رفتار نمایندگان است که در سه سناریوی نظارت «شورای نگهبان»، نظارت «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان» و یا نظارت «یک نهاد ثالث» مطرح می شود.

- با شروع به کار مجلس یازدهم صحبت از قانونی شدن نظارت بر رفتار نمایندگان است که در سه سناریوی نظارت شورای نگهبان ، نظارت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و یا نظارت یک نهاد ثالث مطرح می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ با شروع به کار مجلس یازدهم صحبت از قانونی شدن نظارت بر رفتار نمایندگان است که در سه سناریوی، شورای نگهبان هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و یا یک نهاد ثالث مطرح می شود.

قانون اساسی می گوید نظارت تا دم در انتخابات است اما اهالی شورای نگهبان می گویند وضعیت اسفناک شده و باید روند نظارت را تا پای صندلی های نمایندگان ادامه دهیم؛ کشمکشی که از اوایل مجلس دهم به راه افتاد و هنوز هم بحث داغ میان مجلس و شورای نگهبان است.

البته این مجادله های پینگ پنگی میان مجلس و شورای نگهبان تنها در قاب مناظره های غیرمستقیم محدود نشد و شورای نگهبان وعده اش را در انتخابات 98 عملیاتی کرد.

وقتی رد صلاحیت ها در جریان یازدهمین انتخابات مجلس به اوج خود رسید و بیش از 70 درصد نمایندگان کاندیدا شده، رد صلاحیت شدند انتقادات ها نیز اوج گرفت اما توجیه شورای نگهبان دربار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردصلاحیت چند مرحله ای می شود؟

ردصلاحیت چند مرحله ای می شود؟