مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 09:402020-08-06سياسي

گسترش حوزه های علمیه باید موردتوجه قرار گیرد


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر گسترش حوزه های علمیه به عنوان مراکز علمی نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان مرکزی، در اراک، اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام و تشیع حوزه های علمیه و علما مهم ترین پایگاه اسلام در برابر حملات و انحرافات محسوب می شدند.

وی ادامه داد: همواره علما و روحانیون در میان مردم بوده و با ارتباط وسیع با جوانان در راهبری رخدادهای انقلاب نقش آفرینی مستقیم داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جامعه روحانیت تنها با برخورداری از علم و ایمان می تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) نقش آفرینی کند.

دری نجف آبادی با اشاره به نقش محوری روحانیون در راهبری و هدایتگری معنوی جامعه عنوان کرد: توجه به این نقش باید از سوی اساتید حوزه به صورت کاربردی برجسته سازی شود.

وی با توجه به جایگاه رفیع روحانیان و حوزه های علمیه در بین مردم بر لزوم تقویت باورهای دینی و نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی در بین مردم، تاکید کرد.

امام جمعه اراک افزود: تصمیم گیران و متولیان مربوطه باید برای بهینه سازی نقش حوزه های علمیه در فرآیند شکل گیری هویت فرهنگی و دینی مردم تلاش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش حوزه های علمیه باید موردتوجه قرار گیرد

گسترش حوزه های علمیه باید موردتوجه قرار گیرد