مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 09:352020-08-06سياسي

ثبت 136 موقوفه با نیت غدیر در خراسان جنوبی


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت 136 موقوفه با نیت غدیر در خراسان جنوبی خبر داد.

- حجت الاسلام پرویز بخشی پور، امروز پنج شنبه 16 مرداد به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: واقعه غدیر بزرگترین همایش تاریخ اسلام بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی اظهار کرد: غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد (ص) بود و باید در این ایام مسئله ولایت به درستی در جامعه تبیین شود.

وی افزود: آحاد جامعه باید برای ترویج فرهنگ غدیر به عنوان فرهنگ برتری ارزش ها و پیروی از فضیلت های الهی و معنوی تلاش کنند و شاید یکی از بهترین راه ها برای این منظور، موضوع وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: هر ساله از محل موقوفاتی که توسط واقفین برای عید قربان و غدیر وقف شده برنامه هایی از جمله اطعام روز عید غدیر، قربانی کردن، برگزاری مراسمات جشن و شادمانی و صدقه به نیازمندان اجرا می شود.

بخشی پور با بیان اینکه 136 موقوفه با نیت غدیر در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: باید برای غدیر موقوفاتی داشته باشیم تا با استفاده از این موقوفات فرهنگ غدیر را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین موقوفات مرتبط با غدیر مربوط به شهرستان فردوس با 84 موقوفه است، ادامه داد: همچنین در شهرستان طبس 26 موقوفه، بشرویه چهار موقوفه، بیرجند 10 موقوفه، ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 136 موقوفه با نیت غدیر در خراسان جنوبی

ثبت 136 موقوفه با نیت غدیر در خراسان جنوبی