مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 07:552020-08-06بين الملل

سومین جلسه بی نتیجه سازمان ملل درباره کشمیر و رضایت هند


شورای امنیت سازمان ملل به درخواست پاکستان برای سومین بار از زمانی که دولت هند تصمیم به لغو وضعیت ویژه و نیمه خودمختار منطقه جامو و کشمیر گرفت، - شورای امنیت سازمان ملل به درخواست پاکستان برای سومین بار از زمانی که دولت هند تصمیم به لغو وضعیت ویژه و نیمه خودمختار منطقه جامو و کشمیر گرفت، درباره موضوع کشمیر تشکیل جلسه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شورای امنیت پس از این نشست که به صورت مجازی و غیرعلنی برگزار شد، هیچ اقدامی اتخاذ نکرده و هیچ بیانیه ای نیز منتشر نکرده است.

با این وجود، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان پس از این نشست گفت: برگزاری این نشست به طور ویژه نشان می دهد که جامو و کشمیر یک مناقشه بین المللی است که در برنامه شورای امنیت قرار دارد و ادعای هند را که این یک موضوع داخلی است، رد کرده است.

دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند در تاریخ پنج اوت سال 2019 میلادی وضعیت ویژه جامو و کشمیر را باطل کرد و قانون اساسی مجزای آن را کنار گذاشت.

این اقدام هند و سرکوب های امنیتی شدیدش باعث خشم مردم این منطقه و خسارت های اقتصادی شد.

قریشی گفت: جامعه بین الملل باید از قدرت سیاسی، قانونی و اخلاقی خود استفاده کند و از هند بخواهد تا سیاست معافیت از مجازات خود را تغییر دهد و نسل کشی کشمیری ها را متوقف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین جلسه بی نتیجه سازمان ملل درباره کشمیر و رضایت هند

سومین جلسه بی نتیجه سازمان ملل درباره کشمیر و رضایت هند