مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 07:402020-08-06بين الملل

وزیر خارجه ترکیه به لیبی سفر می کند


وزیر خارجه ترکیه برای دیدار با مسئولان دولت وفاق ملی لیبی، امروز به طرابلس سفر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش های داخلی در لیبی بین دو طرف طرابلس و طبرق و همچنین اختلاف نظرهای دیپلماتیک بین کشورهای حامی آنها، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به لیبی سفر می کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که چاووش اوغلو امروز (پنجشنبه) در جریان یک سفر کاری و با هدف دیدار با مقامات دولت وفاق ملی لیبی، به طرابلس می رود.

 بر این اساس، اِواریست بارتولو وزیر خارجه کشور اروپایی مالت نیز چاووش اوغلو را در سفر بهلیبی همراهی کرده و قرار است نشست مشترکی نیز در طرابلس داشته باشند.

بیانیه وزارت خارجه ترکیه همچنین می افزاید که علاوه بر صحبت درباره موضوعات مشترک سه کشور ترکیه، لیبی و مالت در این سفر، چاووش اوغلو پیش از ترک طرابلس، با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دیداری خواهد داشت.

به نوشته آناتولی، وزیر خارجه ترکیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است درباره مسائل و بحران های منطقه ای از جمله موضوع سوریه و لیبی صحبت کنند.

 لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه ترکیه به لیبی سفر می کند

وزیر خارجه ترکیه به لیبی سفر می کند