مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 07:102020-08-06اقتصادي

پاسخ وزارت صمت در خصوص دپوی کالا در مناطق آزاد


وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت گفت که فهرست اقلام قابل ورود و سهمیه ارزی کالاهای مسافری مناطق آزاد تجاری صنعتی در کارگروه ذیربط تعیین و تایید شده، - ، طی روزهای گذشته فعالان اقتصادی در منطقه آزاد قشم با گلایه نسبت به شرایط موجود و تبعات آن از جمله افزایش قیمت و ورود کالا از مبادی غیر رسمی خواستار بررسی و رسیدگی به وضعیت ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک این مناطق شدند.

حالا پیگیری ها در این رابطه نشان می دهد ماجرا با کالای همراه مسافر و عدم ابلاغ فهرست مربوطه از سوی در وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) بر می گردد که تنها مختص منطقه آزاد قشم نیست و سایر مناطق نیز با این مشکل مواجه هستند.

شورای عالی مناطق آزاد در واکنش به این موضوع دلیل دپوی این دسته از کالاها را عدم ابلاغ فهرست مجاز کالای همراه مسافر و سهمیه ارزی آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد و خواستار تمکین به مصوبه هیات وزیران شد.

بر اساس مصوبه هیات وزیران کارگروهی با حضور نمایندگان تام الاختیار پنج دستگاه شامل بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک، جهاد کشاورزی و با مسئولیت شورای عالی مناطق آزاد باید در ابتدای هر سال تشکیل شود و فهرست و سهمیه ارزی کالای همراه مسافر را تعیین و بعد این فهرست به شورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ وزارت صمت در خصوص دپوی کالا در مناطق آزاد

پاسخ وزارت صمت در خصوص دپوی کالا در مناطق آزاد