مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 07:002020-08-06سياسي

غدیر خم یکی از مهمترین سندهای امامت و ولایت دوازده امام(ع) است


واقعه غدیر خم که یکی از مهمترین سندهای امامت و ولایت دوازده امام علیهم السلام به ویژه خلافت بلافصل امامت و ولایت امیرالمومنین علی(ع) و دارای گفته ها و ناگفته های فراوان است.

- آیت پیمان گفت: واقعه غدیر خم که یکی از مهمترین سندهای امامت و ولایت دوازده امام علیهم السلام به ویژه خلافت بلافصل امامت و ولایت امیرالمومنین علی(ع) و دارای گفته ها و ناگفته های فراوان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت پیمان دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر پیامی خطاب به اساتید، محققین و پژوهشگران حوزه و دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم واقعه غدیر و خطبه خوانی خاتم پیامبران در هیجدهم ذی الحجه سال دهم هجری عظیم ترین و سرنوشت سازترین رویداد تاریخ اسلام است.

خطبه پیامبر اسلام در عید غدیر خم از عظمت، شأنیت و مقامی خاص برخوردار است و این عظمت از جهات مختلف قرآنی، حدیثی، فقهی، کلامی، زمانی، مکانی، رجالی، تاریخی و علمی همواره در ادوار مختلف تاریخ اسلام مورد بررسی و نقد و نظر عالمان مذاهب اسلامی و دیگر ادیان بوده است.

واقعه غدیر خم رویدادی مهم و تأثیرگذار در همه جهان است، بنابراین بر ما شیعیان فرض و تکلیف است که بایسته های غدیر را آنگونه دانسته و بیان و مطرح کنیم که حق این ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غدیر خم یکی از مهمترین سندهای امامت و ولایت دوازده امام(ع) است

غدیر خم یکی از مهمترین سندهای امامت و ولایت دوازده امام(ع) است